Παρασκευή 8 Απριλίου 2011

Επιχείρηση πάταξη διαφθοράς στα διπλώματα οδήγησης



«[...] Είχαμε και μια συνάντηση με τους εκπαιδευτές για την έκδοση των διπλωμάτων οδήγησης. Εκεί υπάρχει θέμα. Και δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. [...]κάτι πάει στραβά. Και δεν μας αρέσει.» Με τα παραπάνω λόγια ο Κώστας Χατζηδάκης, υπουργός Μεταφορών το 2008 περιέγραφε τις ανεξέλεγκτες διαστάσεις που έχει λάβει το φαινόμενο του «λαδώματος» για την απόκτηση διπλώματος οδήγησης. Σήμερα ο συγκεκριμένος κλάδος εξακολουθεί να είναι ο πλέον διεφθαρμένος μετά τις εφορίες και τις πολεοδομίες, με την «ταρίφα» για κάθε δίπλωμα οδήγησης να ξεπερνάει τα 300 ευρώ ανά υποψήφιο οδηγό. Στο πλαίσιο αυτό, το υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων προχωρά στην αναμόρφωση του θεσμικού πλαισίου χορήγησης αδειών σε υποψήφιους οδηγούς με στόχο την ενίσχυση της διαφάνειας στην έκδοση διπλωμάτων οδήγησης. Με τις σχεδιαζόμενες ρυθμίσεις που θα βρίσκονται σε διαβούλευση μέχρι την Δευτέρα προωθούνται: - Η εξέταση του πόθεν έσχες των εκπαιδευτών - Ο έλεγχος του εκπαιδευτικού έργου κάθε σχολής, μέσω μηχανογραφικού συστήματος, όπου θα καταγράφονται τα μαθήματα των υποψηφίων οδηγών και θα ελέγχονται οι αποδόσεις σε σχέση με τα αποτελέσματα - Αυστηρότερες κυρώσεις σε περιπτώσεις παραβάσεων - Δημιουργούνται ειδικοί φορείς εποπτείας και ειδικό σώμα επιθεωρητών, των οποίων το έργο παρακολουθείται μηχανογραφικά - Ο ταυτόχρονος έλεγχος των σχολών οδήγησης από φορείς εποπτείας και τις υπηρεσίες μεταφορών των περιφερειών - Η αποστολή των αδειών θα πραγματοποιείται απευθείας μέσω του υπουργείου Προστασίας του πολίτη και όχι μέσω της Νομαρχίας. Παράλληλα, μηχανογραφικά θα καθορίζονται τα θέματα θεωρητικής εξέτασης, η επιτροπή εξετάσεων θα κληρώνεται ηλεκτρονικά, η διαδικασία της εξέτασης θα βιντεοσκοπείται, θα υπάρχει σύστημα απενεργοποίησης των κινητών, ενώ σε κάθε νομαρχιακή υπηρεσία μεταφορών θα υπάρχει κεντρικό μηχανογραφικό σύστημα. Από τα αποτελέσματα που προκύπτουν από τη μηχανογραφική εφαρμογή, οι εξεταστές που παρουσιάζουν ακραία αποτελέσματα (επιτυχόντων, απορριφθέντων) σε σχέση με τις μέσες τιμές που παρουσιάζονται πανελλαδικά θα επιτηρούνται από τον εξουσιοδοτημένο από το υπουργείο Υποδομών φορέα εποπτείας των εξετάσεων. Όσον αφορά τους ειδικούς ελιγμούς σε πίστα, κατά την εξέταση, στο αυτοκίνητο θα βρίσκεται μόνο ο υποψήφιος οδηγός του, ενώ το τίμημα της εξάσκησης στην πίστα θα είναι ελεύθερο. Πηγή:www.capital.gr

Ημερομηνία και ώρα